Sånt en tillfälligt sjukskriven har tid med

Läsa bloggares hetsiga kommentarer. Dessie har ju fött barn, 9 dagar gammalt nu. Hon gick iväg 1,2 timme för att fylla fransarna idag och då blir det världens påhopp om att det är sjukt att klara av att lämna bebisen ensam redan( vadå ensam?? Vilken bebis dör en timme med pappan?) finns mammor som dör i samband med förlossningen och pappan får bebisen överleva helt ensam!! Sen är det också sjukt hon redan känner behov av att göra sig fin och ha egen tid? Då är det tydligen fel på det inre.. Jag känner mig stolt och glad att höra över mammor som tidigt förlitar sig på att lämna bebisen till pappan och inte är överdrivet överbeskyddande, vill fortfarande se fina o fräscha ut osv.. Jag hoppas verkligen jag är en sån mamma som tidigt ger ansvaret åt pappan någon timme, går ut på stan o shoppar, fixar fransarna o bara andas en stund! Eftersom största jobbet blir för mamman den första tiden borde man va väl förtjänt utav det. Våga dricka ett glas vin till middagen fast man ammar vilket är helt okej enligt barnmorskor. Det kan inte va sunt att släppa hela sitt liv och intresse för sin skönhet eller annat( kunde lika bra vara jag drog ut och red hästen en timme) ...bara för att man är mamma. Mer osunt med de mammor man ser på stan som slutat bry sig om hur de ser ut om de tidigare gjort det och enbart lever i babybubblan, låtit kontakten till sina vänner utan barn förfalla osv tycker jag.  Men hade dessi åkt på en ridtur hade väl kommentarerna istället lydit "herregud hur vågar du du kan ju dö, du har en nyfödd att tänka på" 

Detta. Att läsa kända bloggerskors kommentarer har jag aldrig tidigare någonsin gjort! Kommenterar aldrig själv heller för man hinner inte har inte lust då man har ett heltids jobb eller heltidsstudier. Så njut ni av dessa två veckor till jag kommer ta upp allt från cyklon B, ailiens och blondinbella.....






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0