Blir slut

Såg dessi svarat bra på alla kritiska kommentarer i ett inlägg och då hitta jag den här kommentarer. Om det finns någon sanning i detta!? Hur kan det då i hela fridens namn vara lagligt och tillåtet för homosexuella pappor att skaffa barn? Om det är så att barnet får men för all framtid för att inte blivit omhändertagen utav en mamma. Mår alla barn som blir omhändertagna av pappor från start dåligt senare i livet och det fattas något i dem? finns de alls några vetenskapliga bevis för det.. blir ju helt slut.. Jag vet jag själv varit tveksam till vem som ska få adoptera tex men i u länder som en vän skrev " blir bebisen passat av ett syskon eller främling medans mamman tvingas fortsätta prostituera sig" och här blir det liv för att modern lämnar bebisen hemma med pappan i en trygg lägenhet i en o en halv timme!? Sjuuukt... Kan jag inte annat än tycka. 
 
"Ett spädbarn är dock mer beroende av sin mamma de första månaderna mer än vad det är med sin far. Pappan har enbart bidragit med spermier för att befrukta ägget så att ungen kan utvecklas. Mamman däremot är ansvarig för den största delen av barnets utveckling, och utan sin moder eller ersättning hade inte barnet klarat sig. Visst, en man kan också ta hand om ett barn. Men kvinnor är faktiskt MYCKET bättre på att göra det, oavsett om samhället ska vara jämställt eller inte. Kvinnor är skapta för att ta hand om sina barn (läs spädbarn), det är inte män. Män har inte de instinkter och känner inte sitt barn på samma sätt som kvinnan gör. De har inte samma band. Och detta har inget med jämställdhet/feminism/patriarkalt samhälle att göra. Det är bara evolution. Jag är för ett jämställt samhälle, men vissa grejer ska man bara låta kvinnor ta hand om själva."





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0