Superpepp

Åh har fått hem information från NTI skolan om mattekursen jag ska göra på distans. Verkar superbra för en gångskull! Bra system. Får varje vecka ett exempel på ett schema jag ska följa och varje fredag eller under helgen ska jag göra en närvarouppgift som är obligatorisk, den har man en timme på sig att göra efter att man öppnat dokumentet. Jag ska också göra delprov då man har 4 timmar på sig och sen ett slutprov och slutprovet kan inte sänka betyget man kommer få. Jag får också välja att bara göra A uppgifter om jag inte siktar på mer än ett godkänt så det här systemet verkar ju vara precis som i gymnasiet! Slutprovet antar jag att är nationella provet och det är de jag verkligen avskyr och det som är ens enda chans då man gör en prövning och det som också är det avgörande på komvux och man måste klara, men nu måste jag alltså inte klara det! utan det räcker med att jag klarat mina delprov och då jag alltså inte måste klara de svåra hemska uppgifterna.

Varje onsdag ska jag kolla på en videoföreläsning också och varje vecka är en massa tips angående uppgifterna med. Så det känns som det här är något jag faktist kommer ro i land med äntligen!!! och synen av mig som sjuksköterska i framtiden ger lite energi :) Jag ska använda mattematik 4000 A - grön, någon som har den? ska kolla på biblioteker annars måste jag köpa. Startar på måndag! Hejja hejja...

Det är ju bra jag har lediga vardagar ibland då jag oftast inte har något speciellt att göra, då kan jag sattsa på att plugga lite extra :)

40 minuters promenad med Cilla i morse! 200 kalorier förbrända - det var dinkelgröten det (: För blir ju tyvärr inte ngt träningskort denna månad heller! Vågade just in på kontot första gången sen sthlms resan, jag shoppa ju inget så det var nog den där galna lördagsnatten som åt upp pengar för mig :) men en helg i månaden är man väl värt att få festa loss.. jag hade väldigt roligt.

Sen köpte jag ju upp halva Jennys garderob också måste spara mina pengar till det och så vill jag lägga undan pengar till min framtida Barcelona-tripp jag tänker ta i agusti. Vill någon följa med? Tänkte stanna ca en vecka. Annars har jag en hel drös gamla vänner att träffa så blir nog inte ensamt.

 


Kommentarer
Postat av: jenny

har tyvärr inte en sådan modern mattebok :(

2012-03-07 @ 13:58:31
Postat av: Sara

jag vill ju VERKLIGEN följa med! Frågan är bara om jag har råd. Beror på hur mycket jag jobbar i sommar och hur mycket jag lägger på den andra resan (ska ju nånstans med Tommy). Men du kan väl ha mig i tankarna för jag vill verkligen, och augusti är jag ledig hela månaden!

2012-03-07 @ 16:43:30
Postat av: Jenna

Det är i agusti jag tar semester också! Jag kan ha dig i tankarna och så kan jag anpassa mig utefter hur länge du kan vara också, jag lär ändå inte boka på ett bra tag..

2012-03-07 @ 18:25:40
URL: http://honeysduffy.blogg.se/
Postat av: Sara

Låter bra! Nu fick jag lite pepp till att jobba extra mycket så jag kan göra två resor i sommar :) vore sååå härligt att vara i barcelona med dig när det är sådär varmt och härligt!

2012-03-07 @ 18:39:56
Postat av: Jenna

jaa, sörpla i sig sangria i bikini på stranden vore ngt :)

2012-03-07 @ 19:53:02
URL: http://honeysduffy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0