Mustapekka

Hej! slutade halv två idag och åkte direkt hem och duschade, torkade och sov i min säng! Är skönast att sova på eftermiddagen! såå skön sömn då. Sen lagade jag hastigt en korvgryta med fullkornspasta (såklart). Istället för vanlig grädde använde jag en ny laktosfri sak de kommit ut med. Färdig mustapekka sås fast som i matlagningsgrädde då! Blev helt ok och nu till frågan, jag blev såklart äcklad över att ha en gris i magen efteråt (som vanligt..) och tänkte jag kunde gjort exakt samma sak fast med sojjakorv och då kom jag att tänka på ni som påstår det är billigare att äta vegetariskt. Korven jag köpte kostade 90 cent! inte ens en euro alltså medans ett  sojakorv paket kostar runt 3.50€ Samma sak gäller sojafärsen och övriga produkter. Så kanske blir billigare om man blir ett grönsaksfreak? men om man vill kunna laga maten så som man gör med kött är det ju omöjligt att det inte blir rätt många euro/kronor dyrare.

 

På tal om laktosfria produkter så har en dröm slagit in! Går på tvreklam nu att Bregott kommer ut med en laktosfri version och det är bara hur härligt som helst då jag inte vill äta annat smör, älskar bregott! har alltis massa smör och det betyder jag ALLTID ser gravid ut för att magen sväller upp då den får laktos i sig.. Bra alla märken inse att fler och fler får och lider av laktos nuförtiden. Hoppas bara den har förstånd att ta sig till Åland också, så det inte blir som med fanta lemon att jag måste bunkra upp  med mig hem varje gång jag åker över havet.

Love you.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0