Första dagen på året jorden ska gå under..

Årets första dag sov jag till två, Cilla med! hon har nog fortfarande matkoma sen igår. Direkt när jag sen kom igång åkte vi ut till skogen och tog igen oss med motion. Är glad jag inte följde med vidare igår, hade nog blivit sjukare då. Var en jätte fin nyårs afton med vänner i kändishuset från halv 8 hos mig med jätte god middag! Är så facinerad över Barbros fina skålar och vinkaraffer. Det är något jag önskar mig. En vinkaraff (lägg det på minnet..)

Satt och väntade på solnedgången i möckelö på mitt favoritställe men insåg det nog inte skulle bli någon då det är för molningt. Det här är min absoluta favoritplats på Åland. Det är aldrig en människa där. Kanske för att det är pappas privata mark heh. I alla fall brukar jag sitta där och fantisera om att där ska mitt framtida hus stå. Jag ska ha bara 5 meter ner till vattnet i den fina viken som går ut mot öppet hav lite längre bort. Bara 5 minuters bilväg ifrån stan dessutom, väldigt nära till mamma också. Den gamla stugan skulle rivas bort och bastun skulle renoveras upp. Men jag antar pappa har mycket mer storslagna planer för den tomten än att jag skulle få bygga ett hus där om typ 5 år? ;D

Men nu vet ni vad jag drömmer om då jag sitter där i alla fall, jag åker dit med Cilla nästan varje dag för att det är så nära och vackert. Tyst och tomt.

Förätt: getost? rödbätta, honung och rostade pinjenötter i ugn tror jag



Barbros fina skål




Varmrätt: Oxfile, potatisklyftor, barbros vitlöksmör, barbros extremt goda rödvinsås, rödvin och vitt vin + deservin




Trion guldlock




Jag trivdes på Brages pilatesboll



Cilla var glad att vara med






Min plats i Möckelö jag tjata om.. På vintern vs sommaren.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0