Ledig dag

Ledig idag! Sov till halv tolv för jag behövde förlänga min sovmorgon eftersom att Cilla väckte mig fem på morgonen för att hon hade ont i magen och behövde ut och tömma sig lite, hon hade nog ätit kattmat i smyg hos pappa igår. Inte alls kul att stiga upp sådär mitt i natten, klä på sig och gå ut. Tänk då att ha bebis och bli väckt varje timme om natten?! kanske bra jag börjat med hund.

I alla fall åkte jag sen vidare till stallet och drog iväg ut med Cyril och Cilla på en lång ridtur, upp i skogen drog vi och insåg sen det bara var stora diken runt så jag kom ju inte därifrån, lät Cyril bara gå vart han ville för att se om han viste någon lösning men hittade ingen han heller så vi fick vackert vända tillbaks samma väg. Måste komma ihåg att åka och släppa in honom ikväll också nu bara. Ser inte framemot vägen dit ut en andra gång, den är ju så låång. Var sen på ett trevligt möte (ni som får läsa min privata blogg vet vad ;) heh.

Tänkte bekänna min dåliga ovana. Jag öppnar inte posten på väg hem utan påväg hemifrån. Jag går via postlådan, sätter mig i bilen, öppnar räkningarna, suckar och sätter dom på instrumentbrädan (heter den så?) och där får dom sammlas i en hög tills jag tar in dom någon gång för att betala dom. Vem känner sig skyldig till att gett mig denna dåliga vana? kan det tänkas vara en viss pappa som alltid har den tredubbla kaos i sin bil?! Jag ska ta kort i hans bil någon gång så får ni se.. Så här ser i alla fall min ut i dagsläget ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0