fy för blossa

Idag har jag jobbat min första riktiga dag! alltså ingen inskolnings dag utan idag var det dags att ha full koll :) det gick nog helt bra hoppas jag. Jag jobbar i ett streck nu till nästa fredag så då om inte innan lär det kännas som jag har koll på saker och ting :) På vägen hem kunde jag inte sluta tänka på det jag börjat tänka på.. att  jag vet vad jag vill vidareutbilda mig till. Sjuksköterska.. För jag älskar att ta hand om människor, älskar att ta hand om människor inom hudvård och äldre och nog alla åldrar så jag skulle vilja va sjuksköterska så jag har möjligheten att utvecklas vidare i det oändliga typ. Tycker jag är en snäll, empatisk, lugn o trevlig person! och sådana behövs i vårdyrken.. Men när jag är så kass på matte, dock har jag aldrig förut försökt ge med an den riktigt helhjärtat. Jag har mest hoppats på att det ska gå vägen och jag ska bli godkänd fast jag egentligen inte orkat plugga för jag redan innan sett det som ingen ide och jag har heller inte haft en riktig dröm jag brunnit för att vilja uppfylla.. men det har jag nu. Så det är skillnad. Mina syskon har tagit hand om Cilla idag, pappa ligger jätte sjuk utslagen på soffan. Han som aldrig är sjuk. Har druckit blossas vinglögg men nu mår jag bara illa, den va inte alls god.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0