Ryck jag får..

Vad sysslar ni med en lördagkväll? jag har storkok i mitt kök typ. Efter en after work fika med Sofia och Maria på stan så skulle jag bara och handla lite ost men kom ut med en proppfull kasse. I kassan funkade inte mitt kort för jag hade inte flyttat över tillräckligt med pengar, pinsamt.. så fick skamset börja skrammla ihop kontanter att kompensera med. Allt detta för att jag fick för mig att jag skulle laga hela veckans mat nu ikväll och frysa ner i lådor! Jag tänkte laga korvsås till måndag, köttsoppa till tisdag, tonfiskröra och avokado till onsdag, karelska piroger och ägg till torsdag och fredag lördag lämna jag öppet eftersom jag är ledig då. Tänkte det vore skönt att inte behöva tänka på mat nästa vecka utan bara ta fram och värma upp :) Vilket innebär jag ska göra i ordnig fem olika rätter nu, tjohooo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0