Min sociala flicka

Cilla är den socialaste hund i världen, hon har såå många vänner och bekanta. Det märks nu när vi börjat gå lite på stan. Hade gått längst västra hamnen och svängde upp mot Mariehamns kyrka och där utan för pastorskansliet sken hon upp som en sol, då såg hon Jani genom fönstret som satt inne på sitt kontor så då måsta vi in dit och hälsa. Hon älskar verklgen alla och är nöjd med nästan vem som helst. Är glad hon fått sån bra extra matte o husse, i helgen ska hon få va där igen då jag jobbar :) Jag tycker hon har det rätt bra för hon behöver aldrig vara ensam då jag jobbar, antigen är hon hos mamma som jobbar kortare dagar eller så är hon hos extra matte som är helt ledig på helgen och där får hon bara ha en massa roligt! Tänker på de stackars hundar som sitter i en bur på något hunddagis.. Jag har haft prao på ett hunddagis då jag gick i högstadiet och jag kan säga det inte var en så trevlig upplevelse att se hundarna där, de var mest stressade och ledsna över sittuationen verkade det som.

Vi gick 1½ timmes promenad och Cilla hade min gröna sjal dagen till ära, just hemma var jag dödshungrig, stannade och köpte sushi och nu har jag fastnat i soffan istället för att va i stallet men ska försöska slita mig loss just. En enda ledig dag är bara så svår att bestämma sig för vad ska innehålla, fullt ös hela dagen eller bara slappa. Tror jag ska åka till Tjäna och fynda något. Yei det ska jag göra nu fick jag lust att ta mig upp igen.





Äta pinne paus:
Jag älskar henne såå mycket!! hon har vart världens största stöd i mitt liv och jag vill hon ska få uppleva allt, när jag skaffar barn, när jag gifter mig, när jag flyttar till Barcelona.. Jag får panik av att veta vår tid är begränsad och det finns inte så många år kvar och tänk om hon får höftproblem.



Tycker ni den här hunden påminner om någon ;);)?? Det är Cillas bror ifrån samma kull. Honeys Eve Donald heter han och finns här på Åland med en tjej lika gammal som mig. Cilla heter på riktigt Honeys Eve Duffy.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0