jaja

Hej min första ledig dag efter ett 6 dagars pass! och nu är det bara två arbetsdagar till sen är det ledig helg och jag åker över till Norrtälje över helgen, till min braiga vän (: Vi har inte träffats på typ två år så det ska bli roligt!! Igår var jag och moster ut på utflykt till godby. Jag skulle hämta ett bord jag köpt för 12€ på Ålands köp o sälj men jag vill inte ha det längre nu. suck. Måste sluta hänga på den sidan för jag budar på en massa och sen orkar jag inte träffa människorna ju! Men har fått två vina klädesplagg därifrån faktiskt, tröjan var jätte fräsch och kosta bara fem.

På väg hem fikade vi på Matsons i godby, det nya haket såg det ut som..



Idag har jag varit ut och gått med Cilla längst västra hamnen och upp på mariegatan och genom stan hem. Irriterade upp mig på hur folk kan klaga över att bo här! De kunde ha råkats klämits ur i någon tråkig bysha med bara skog och inget hav i Tyskland eller bara platt bar mark i Danmark eller... jaa.. men här har vi såå fint!!! så otroligt vackert. Lite för litet såklart men det är ju en charm med det hela. Jag ser bara fördelar i Åland nu förtiden! Åland och Barcelona i mitt hjärta.
Det är klart då man bott i en storstad i tre månader att man sen blir helt överlycklig och chockad över att va så nära natur och hav hela tiden sen.. verkar hålla i sig läänge länge ocskå min lycka över landskapen där jag föddes.




Jag gick förbi mitt absoluta favorithus på Åland, det är blått. Jag älskar blå hus! Det har den perfekta blandningen blåa färger och det är så snyggt uppbygt. Det vill jag köpa någon dag! men det går säkert i arv typ.









Mer fina hus.. trallade fram överallt lalla lalalaa och bara njöt av att gå runt i Mariehamn! och tänkte på alla bittra ungdommar jag mötte som jag tänkte bara vill härifrån och hatar Åland.. Jag hoppas bara de åker runt i världen och får perspektiv på saker och ting! Man måste leta sig runt för att finna sin plats och veta man är på rätt.

Nya toppen.



och tröjan


Kommentarer
Postat av: therese

åh när jag gick till skolan gick jag varje dag förbi ett blått hus som jag tyckte var så himla fint :)

2012-02-02 @ 20:00:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0