Humm..

Det här är något jag inte förstår riktigt. På FB så känns det som att så fort någon får rosor av sin pojkvän slängs en bildbevis på det med tillhörande text till och jag kan förstå man blir glad och vill visa hela världen vilken söt pojkvän man har då, men om det här är en grejj som upprepas varje gång då känner jag att det av romantiseras en hel del. Det tappar liksom det där speciella, det där intima bara de två människorna emellan, kärleken tappar lite sin glans då den ska visas upp för andra hela tiden. Vänta älskling jag måste bara ta en bild och ladda upp på FB. Det är bara vad jag känner såklart. Bara min egen känsla av att jag inte skulle vilja visa allt jag får av min pojkvän om jag hade någon nu, men kanske ibland! men då utan texten "kolla kolla vilken fin kille jag haar!" Vi alla är så olika, det är väl bra det.

Kommentarer
Postat av: Sara

håller helt med dig:) men tycker faktiskt så om de mesta gällande bilder och fb. folk vill ha bekräftelse på allt...

2012-02-26 @ 21:01:18
Postat av: Linn

En av anledningarna till att jag inte har fb :)

Nej men kan tycka det kännas lite ibland som folk glömmer bort att leva i nuet och njuta för stunden utan bara fokuserar på att få en bra bild som de kan visa upp för andra sen.

2012-02-26 @ 21:24:50
Postat av: Sofia

Men är det inte samma med dina hundbilder på FB då då? Något du gillar som du vill visa upp.

2012-02-29 @ 15:37:33
Postat av: Jenna

tycker inte en hund och pojkvän är riktigt detsamma att visa upp :P

2012-03-02 @ 14:35:15
URL: http://honeysduffy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0