kaffekokare, korv, påsk

Idag har jag vart ledig! har en riktigt skön vecka i ledighet. Var ju ledig helgen, jobbade måndag, ledig idag, jobbar i morgon sen ledig två dagar igen för att jobba helgen och ledig måndag igen :) inte vanligt med så mycket sammanhängande ledighet så det njuter jag då av. Har räknat matte idag som vanligt mina lediga dagar. Haft brorsan på besök och köpt en ny kaffekokare. Oväntade utgifter var det eller.. inte för det var så hemskt dyrt då jag hittade en svart snygg på sparhallen för 23€ + att den har timer! så kan vakna till kaffe färdigt på morgonen som vanligt som jag brukar, fanns en för 13€ men hur ofta måste man köpa ny kaffekokare? var väl då lika bra att sattsa på en rediger en..

Lagade ungskorv med zucchini, körsbärstomat, sweet chilli sås, paprika och kasterholms ost samt lite matlagningsgrädde och kryddor. Mitt egna påhittade recept, blev gott! Passa på då Thimmy var här och mamma kom så jag hade någon att bjuda härligheten på också. Till det brynde jag lite vitkål i lime-hounung istället för pasta eller potatismos till, försöker köra lite lchf inspirerat igen! fst då borde jag väl ej fått ha tomat i.



Min nya kärlek:



Mitt påskbord.. älskar traditioner, dom håller jag hårt på..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0