dumma potatiis..

eller DUMMA LCHF som verkligen sprider sig som en sekt.. Jag har blivit kolhydrats rädd.. Får ångest om jag ätit bröd eller pasta, potatis vill jag bara spy åt så de äter jag inte! men fullkornsbröd och fullkornspasta har jag försökt att ska vara okej och kört lite mer åt GI håller men nu går inte det heller.. är helt hjärntvättat av lchf mest pga den här grejen som ju faktiskt är sann och stämmer..

”När man äter LCHF behövs inga 20 minunter träning för att bränna fett eftersom man öppnat upp fettcellerna och bränner fett dygnet runt (insulin spärrar fettcellerna dels via socker inne i fettceller, men även genom påverkan på enzymer som splittar fettmolekylen). ”


jag kommer aldrig bli smal om jag inte kan lära mig aldrig äta bröd osv känns det som i princip. Jag är en sån som aldrig tittat åt några dieter överhuuvdtaget förr men efter min viktuppgång i spanien är jag desperat att gå ner dem igen! och jag har gått ner 8kg och vet inte hur i hela världen jag ska få bort det som är kvar så jag blir i mitt urpsrungliga skick igen.

Jag äter aldrig godis, jag är aldrig sugen på sött, jag känner mig allergisk mot sött, äter jag chocklad är en bit max. Så jag skulle inte sakna godis direkt så LCHF skulle passa bra för mig redan nu pga det.
Tycker som sagt inte om potatis längre, pasta har jag fått obehag för.

Däremot älskar jag att äta smörgåsar! ;/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0