vic o girona

Idag har jag då besökt två städer i katalonien (regionen i spanien jag bor i) Katalonien är lite speciellt då det är den rikaste delen av Spanien och de talar sitt egna språk katalanska men spanska också då såklart.
Först ut var vi till Vic. En liten mysig stad och sedan Gorina (där ryanair landar..) Båda städerna kändes betydligt smutsigare och stökigare än Barcelona och så + de hade inget hav eller vatten bara smutsiga åar och det gjorde jag kände mig helt kvävd, måste till havet i morgon! Det bästa med Åland är allt vatten och jag saknar det otroligt mycket, skulle intekunna leva resten av mitt liv någon annanstans än på Åland samtidigt som jag känner att jag inte kan leva utan Barcelonas arkitektur och underbara atmosvär! så hur ska man då hitta rätt? går det att komprimissa ihop på något vis? Önskar jag hade ett jobb så jag kunde resa fram och tillbaka och bo där jag vill. Sommaren på Åland och resten av tiden i Barcelona.
Nästa lördag ordnar samma organisation utflykt till två andra städer som ligger vid havet! Tänker absolut åka dit också, känns som jag får mycket mer utav min tid här så jag får besöka närliggande städer och för så billigt pris.
Har varit en skön dag då jag bara varit och smält in i miljön jag gått i.



















Kommentarer
Postat av: Sara

Häftig bro eller vad det är :) ovanligt att se er med jackor! hur många grader är det nu för tiden tro?

2011-10-29 @ 22:56:51
Postat av: jenna

Det är inte kallt, var 19 grader idag! men vi är ju vana vid 30 så känner oss frusna

2011-10-29 @ 23:00:20
Postat av: jenny

haha tänk om vi sålde Bhar sådär här i Sverige på hötorget.

2011-10-30 @ 11:49:41
Postat av: therese

omg du och din skumma kompis på samma bild, och det ser ju nästan ut som hon ler!!

2011-10-30 @ 20:40:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0