...

Chersty har varit sjuk i två veckor, riktigt sjuk och nu har jag blivit det också. Har haft en kniv i halsen hela dagen som bara blir ondare och ondare :( Måste va något av det värsta att ha sådär knivont i halsen så det skär för varje sväljning. Oftast får jag inte ont i halsen utan bara andra förkylningsymptom som feber och ont i kroppen men nu har det satt sig i halsen tydligen. Blir rädd för det här! glömmer inte i första taget min evighetslånga 3 månaders lunginflammation jag hade i vintras! Tänk om jag blir så sjuk igen.. Har ändå legat på stranden idag och simmat lite. Var när jag kom hem det satt igång ordentligt ;(

Försöker planera min framtid här men vet inte vart jag ska börja. Skulle vilja gå på Internationella skolorna som Diana gör. De är kostnadsfria.. Det är en kurs som heter spanksa i praktiken då skolan ordnar praktik inom det yrkesområde man har eller vill lära sig, Dille har praktik på ett bageri och jag skulle då tex kunna få praktik på en hudvårdsklinik eller make up affär. Meningen är att man ska öva på sitt spanska språk i praktiken och slussas in i arbetslivet i Barcelona och sen har man också lektioner på skolan vissa dagar. Jag tror bara inte att jag kommer ha lärt mig tillräckligt spanska för att bli antagen, man måste ha en viss grund men kanske jag kan lyckas lära mig den innan jag är klar här. Det har nu gått tre veckor och jag kan redan en hel del kanske om 10 veckor det satt sig en del?






Kommentarer
Postat av: Sara

tråkigt att bli sjuk där!:( men jo klart du kan lära dig, bara du kör på och inte skolkar ;)

2011-10-12 @ 21:20:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0