regn

Det äts så mycket sallad här då det är så billigt med grönsaker! kommer måsta forstätta göra sallader hemma även om det är dyrt för nu är jag van att alltid äta en innehållsrik sallad till lunch. Det regnar massor idag och jag har suttit på mitt favorit Starbucks hela dagen, det ligger på en mysig gata och har man tur, som idag får man fönsterplats! gratis wifi och det godaste kaffet. I morgon har vi ett test. Klarar man det testet flyttas man upp en nivå annars får man fortsätta repetera lite tills man klarar testet helt enket, det är ju bra. Sov 13 timmar inatt igen, la mig vid elva. Har helt bytt livsstil för tillfället. Efter att festat i princip varje dag i en månad tröttnar man för ett tag, det är ju bra. Att man tröttnar alltså, och inte forstätter festa i det oändiga. Måste hylla Barcelonas metro, den är den bästa jag någonsin åkt! Överallt står vakter med "farliga" hundar, man känner sig så säker och trygg. Den är superlätt att förstå sig på. Känner också jag lärt mig känna av rätt bra vilka som är ute efter att råna en och inte, då är det bara att backa några steg. Har sett tre människor blivit rånade precis framför mig, alltså väskan ryckt av, allt utom värde slängts på marken och sen står de där utan plånbok. En kille på stranden lämnade sin väska för typ 5 sekunder för att slänga en burk, när han kom tillbaks var den borta och han fråga desperat mig om jag sett vem det var men det hade jag inte, dom är så sjukt skickliga de där tjuvarna.

(Den som undra, Primark ligger inte centralt, man tar metron några stationer ca 20 min till ett jätte stort shoppingcenter)







Vakterna och voffen!






Köpte risgrynsgröt!! eller "ris med mjölk" som det heter i spanien tydligen


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag tycker inte alls om det där med hundarna, kommer ihåg hur de får stå där i tunnelbanan med munkorg mitt i rusningstrafik bland massa människor, hur kul kan det vara? :( och vad är syftet?



Tjuvarna är inte att leka med! en gång på stranden såg jag och tommy hur några tjuvar bredvid försökte ta en grej, och så såg tjuvarna att vi såg dom liksom... då började de stirra ut oss för att "skrämma" oss men sen gjorde de inget iaf.. men man är ju ovan vid deras fräckhet.

2011-10-27 @ 19:03:10
Postat av: Jenna

jag tror inte deras ända sysla är att bara stå där om dagarna de är väl som polishundar, o får väl patrulera runt är skert bra vid bråk..



om man ser nervös ut tar ju tjuvarna en direkt, jag ser alltid så självsäker ut då jag stegar fram i raval säkert därför aldrig något händer



+ jag aldrig har värdesaker med mig ut om det inte behövs, jag har lite pengar i en påse under tröjan liksom, om jag ska gå i sånna där typiska områden som raval

2011-10-27 @ 19:36:16
URL: http://honeysduffy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0