juridik-kväll

Nu är alla andra på fiesta! men jag har stannat hemma. Skönt att få en kväll ensam i lägenheten. Jag har fullt upp med att läsa ett förundersöknings och huvudprotokoll på över tusen sidor som jag laddat ner angånde ett hemskt mord ;/ Som ni vet har jag alltid drömt om att bli åklagare eller advokat och få läsa juridik vore min största dröm som jag dock givit upp nu.. men det hindrar mig ju inte från att ta del av offentliga protokoll och gotta mig i alla juridiska termer och försöka förstå mig på rättväsenet..

Kommentarer
Postat av: Sara

du kan få läsa min kurs just nu vi måste läsa 4-5 rättsfall till varje lektion i 2 mån och jag spyr typ på rättsfall :P har förresten läst det där du läser nu, minns att jag och tommy gjorde det när det där mordet hände. är ju bättre än en bok. alla sms och msnkonversationer är med och allting...

2011-10-10 @ 23:47:37
Postat av: Jenna

har du läst förhören osv? Det är ju så mer gripande än en bok då allt är så verkligt :( men just den här händelsen är så störd då det gäller helt vanliga ungdomar, tänk att man kan bli mördad bara för att kysst någon utan att man någonsin skulle ana det slutar så illa ;(

2011-10-10 @ 23:56:46
URL: http://honeysduffy.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja en del av det men läste aldrig allt. ja det är SJUKT man undrar verkligen vad som försiggick i deras huvuden!

2011-10-11 @ 11:40:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0