Asi es la vida - Sånt är livet..

Kändes som en propp löstes upp i min hjärna idag! Jag har njutit så av dagen dagen och varit så otroligt glad över att jag är just här! Jag hade en jätte rolig, verkligen rolig lektion! vi gör ju alltid en massa lekar och spel och sånt för att öva in det vi lär oss. Så det är inte tråkiga stela lektioner direkt det är lektioner fulla av skratt så magen värker ibland. Idag fick jag tex en lapp på huvudet där det stod No tiene amigos = Jag har inte några vänner och då skulle de andra försöka förklara vad det stod utan att säga det rakt ut och jag skulle försöka gissa mig fram till det. Har kommit en ny kille till klassen! Det har också flyttat in en ny svensk kille i vår lägenhet som ska stanna två månader, Josef. Jag och Josef såg på outsider om furries (människor som tror dom är djur) på min dator och sen såg vi på senaste avsnittet av Dexter (som jag längtat efter dexter...)

Efter skolan gick jag en powerwalk, men det går ju inte att gå utan att stanna in i typ alla affärer så den här promenaden tog ca tre timmar. Jag trillade in i en affär där inget kosta mer än 10€ Skor, kläder, väskor allt.. det blev bara för mycket då, Jag visste inte vad jag ville ha av allt jag ville ha till slut och det hade varit idiotiskt att gå ut utan att köpa något så då kom jag att tänka på min kära mamma som älskar väskor. Jag köpte en väska till henne för 10€ alltså, en svart vanlig som man alltid behöver. Du får den i julklapp!

Sen gick jag bara hem och var sjukt nöjd över var jag befinner mig och hur vackert allt och alla hus är. Men så dök något upp framför mig som gjorde det började renga massa gamla minnen över mig och jag kände mig tung som ett jävla berg inuti. Då kändes plötsligt allt fullkompligt meningslöst hur bra jag än har det, för de gamla minnen jag har slår allt vad vackert heter.. och jag vet inte hur man hanterar det? För dom kommer alltid finnas där och det kommer alltid va fina minnen som får mig ledsen genom att veta dom är över.. När jag kom hem och slog upp min spanska bok dök det här upp framför mig "Asi es la vida" = Sånt är livet.. Jag antar det bara ska kännas såhär helt enkelt? :(

Daniel and the nueo persona  (:



Din väska mamma!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0