hem

Idag längtar jag faktiskt hem lite, ovanlig känsla. Jag saknar naturen. Saknar att sitta ensam på en klippa vid havet utan en människa inom synhåll, saknar kranvatten! vet ni vilken lyx det är vi har hemma. Att dricka gratis vatten hur mycket du vill. Saknar släkten. Hästar!! att rida.. Åland har sina fördelar. Saknar inte bittra inbitna Åläningar men dem går det att bara blunda för kanske. Mest glad är jag över att jag fann min plats på jorden så nära! bara 2½ timme bort så är du här. Så även om jag inte bor här kan jag lite titt som tätt besöka stan och när jag har pengar, då köper jag en lägenhet här! som jag hyr ut då jag inte själv är här. Perfekt. Det är ju typiskt pensionär att ha semesterboende i Spanien så om inte tidigare lär jag väl få min önskan slå in vid 60 års ålder. Och så är det ju EU land som säkert har sina fördelar.. hade ju varit betydligt krångligare att vilja bosätta sig i USA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0