Barcelona får konkurens

Så sakta men säkert börjar jag uppskatta vem jag är och var jag kommer ifrån. Så glad att jag föddes på en av världens vackraste öar. och nu är jag i världens vackraste stad, och lär mig världens tredje största språk. Det bästa av allt, jag har en helt egen underbar hund! Jag vill ut i skogen och rida. Den här läkningsprocessen började trampandes i midjehög snö efter en envis Cyril, gråtandes i stallet och torka tårarna i hästmanen. Så jag har tänkt att där ska det även sluta, i December.. Den här stenen funkar på riktigt. Jag har varit långt in i mitt liv, i gamla minnen och grävt. Massa minnen från Sottunga. Minnen som varit låsta och nersmuttsade av en sjukt tung hjärtesorg. Meen.. nu vet jag vad min största dröm är, att ha en helt egen häst. För inget har hjälpt mig så mycket som just hästar, tankar om hästar, ridturer.. Så jag vet exakt var jag vill sluta upp. På Åland med en häst, och Cilla såklart. Det är vad jag kan styra över, resten ligger i händerna på ödet.
Jag är glad jag inte föddes i Usa, eller något annat land heller för den delen, man ska uppskatta man kommer ifrån ett väldigt bra och organiserat land!! Jag är den enda av oss alla i den här skolan som får studiebidrag, sånt existerar inte för dom andra! De blir helt chockade då jag berättar att jag får pengar för att studera.

Mitt favorit ställe, pappas mark i möckelö, där är jag alltid ensam :) blir helt slut av bristen på natur och ensamhet!




Här kan man fast ligga och sola helt naken!



Jag och cyril har ju åldern gemensamt i alla fall, hans personlighet är ju störtskön, avis på dig Sandra. Åh jag minns just det där kämpandet i midjehög snö i snöstorm då han vägrade komma med in och pinade mig varv efter varv i hagen.. nuu då ska du få kämpa och så titta han helt hånfullt på mig sen sluta det med jag ringde Sandra och behövde hjälp, din häst vägrar komma med mig in. Gå efter lite havre sa hon då haha, jag var så slut av allt kämpande i snön jag inte ens kunde lista ut en så enkel sak. och jag minns den halvtimmen jag plumsade runt i snön var första gången jag inte hade tid för att tänka på det som hänt, så han hade nog ett syfte med det cyril, snällT





Kommentarer
Postat av: Sara

Underbara bilder! djur och natur är verkligen det bästa som finns. det är healing på hög nivå :)

2011-11-10 @ 16:22:13
Postat av: Nicklasmelissa

interesting site! cool design! To the author respect and honour! :-)

2012-06-29 @ 06:25:00
URL: http://nicklasmelissa.blognext.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0