ush

Nu vet jag vilken gata du pratade om Jenny, Gick i lördags runt lite i raval, plötsligt ser jag 20 prostituerade stå på rad, en ovanlig syn för mig.. Var bara hemskt att se till på det kommer det fem stycken två meter långa killar med galen blick och ser livsfarliga ut rakt emot mig och tar upp hela gatan, det är då jag brukar bli övertygad om att nu händer det.. nu blir jag rånad, nu mister jag min htc mobil (det käraste jag har) Tänker aldrig gå in på den gatan igen i alla fall. Hade förreten den första dröm på spanska i natt! har väntat på den, när jag vaknade kändes det som jag kunde mycket mer. Det är ju väldans tur jag har den här bloggen annars skulle jag väl glömma hur man pratar svenska. Jag pratar ju aldrig svenska förutom då jag är ensam med Josef. Hjärnan har ställt om sig för att tänka på engelska, det känns så lustigt när jag står ensam för mig själv och tänker och mumlar något på engelska.Lika mycket som jag tänker på engelska tänker jag det jag kan på spanska. Men i klassen översätter jag direkt från spanska till engelska nu utan att tänka en tredje gång på svenska som man gjorde i början. Jag känner alltså jag fått alla engelska kunskaper rejält uppfriskade.

OBS
är total förbjudet att säga mitt namn på svenska numer! Jag hör flera gånger om dagen mitt namn klinga på engelska nu och "djeenna" låter mycket bättre än ett segt "Jenna" När jag pratar om mina vänner här säger jag ju också deras namn på engelska, sarahh ;) så skratta inte åt mig om jag råkar säga hey säändraa, hey djeenny.

Undrar vad Cilla gör just nu, sover antagligen, undrar hur hennes dag var då.. vad tänker hon på? vet någon hur hundar har det med tidsperspektiv? vad är 3 månader för henne? kommer det va som att hon träffa mig igår eller kommer det kännas som för 300 år sen och hon har inga mattekänslor kvar för mig? Vet ju att hundrar kan sakna så dom sitter resten av sitt liv vid sin husses gravsten, väntar varje dag att den som dött ska komma hem från jobbet osv.


Kommentarer
Postat av: jenny

Bra att du hittade den gatan! Eller ja, bra att du fick se den! Deras tomma stirrande blickar var fruktansvärt...

2011-11-07 @ 11:20:55
Postat av: Sara

haha, Sääärah, Djenny, Sändraah, Djenna and Linn(?) will rock barcelona ;) vi låtsas att vi alltid kallas så!

2011-11-07 @ 15:32:35
Postat av: jenny

Lynn kanske?

2011-11-07 @ 20:40:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0