(Sjuka) funderingar

Är för trött för att vara uppe men kan inte sova heller. Är då det brukar bli tanke explosion i hjärnan. Har legat och funderat över livet som vanligt. Det har gått ett år nu som singel igen eller hur jag ska säga. Det tyngsta året i hela mitt liv, men ett år har gått och framåt har jag ju kommit, försökt finna min plats i mig själv igen och sådär. Jag mår så dåligt av att tänka på hur det var nu förra året för det var så hemskt, så mycket tårar + en tre månaders lunginflammation som gjorde mig sängliggandes i eländet. Sen en hel del annat man drar på sig då man inte är i fas. Men nu efter Barcelona känner jag att jag lyckats springa framåt en bra bit och det hänger god energi över mig. Allt är så nytt också, ny lägenhet, nytt jobb verkligen nya tider.

Vill inte planera någonting nu, vill bara må så bra det går att må i alla stunder och i nuet för det är det enda vi har. Glöm inte det. Vad vi än planerar kan det ske något som gör allt rasar i morgon och det förflutna har varit och kan aldrig göras om. Så det är bara nuet vi kan göra något av, och planera i viss mån. Vill bara jobba nu och allt det ger en, längtar till min första lön, bra ekonomi, spara, köpa saker till lägenheten. Sen tänker jag på mitt älskade Barcelona som ligger där tre timmar bort bara och tänker på när jag kommer vara där igen, gå på alla mina favorit gator, se solnedgången i medelhavet men känner ingen stress över att jag måste dit nu, nu nu liksom. Jag hinner nog..

Tänkte på mina tre gymnasieår i Norrtälje jag vantrivdes med men jag gick ändå ur dom med något bra (min vän Tim! och en studentmössa) Tänkte på mina tre år på Södermalm i Stockholm och hur mycket jag trivdes där men hur jag sen kände att det räckte och inte är platsen jag vill bo resten av livet på, kanske inte ens finns någon sån plats för mig. Jag har i alla fall varit borta från Åland så mycket att jag nu uppskattar varje liten sten och havsvåg här! Speciellt efter Barcelona. När jag körde efter Sara körde jag ner längst Pommern osv i solnedgången och det var så fint! Åland är så fint! Jag ser hav överallt och blir helt förälskad i alla bilder som lagras i näthinnan. Helt fantastiskt vad fint vi har det här. Sen tänkte jag på lite på karriär, jag vill någon gång ha min egna lilla hudvårds salong men just nu är det inte läge eller tider för det men utbildningen jag har finns ju alltid kvar där i mig till använding då tillfället kommer. Vill bli samtalsterapeut men behöver kanske bli ännu lite äldre och klokare. Jag tror jag skulle nöja mig med det. Samtalsterapeut och en egen salong på sidan av. Vi får se va de äldre kloka människorna jag kommer möta i jobbet lär mig ;) Orka ni läsa romanen om mitt liv?

POMMERN! och jag (där var jag smal, jag och ofis har bestämt vi inte ska festa eller häva i oss någon form av alkohol förens i februari då Sandras födelsedag är ;) träna träna träna..)


Kommentarer
Postat av: bliss

när du är samtalsterapeut ska du ju ha samtalen samtidigt som du ger behandlingar.. blir perfekt ;)

puss!

2011-12-30 @ 16:49:34
Postat av: jenny

älskar din fina rumpa nu och ja jag vill läsa din roman

2011-12-30 @ 21:05:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0