Häj där

På  måndag börjar jag mitt nya jobb som innebär lite mer än heltid vilket känns bra då rusar hela tråkiga januari och februari bort i ett svep. Jag ska ta hand om äldre gummor och gubbar igen och det känns jätte roligt. De har så mycket att lära en och ger en så mycket! Just nu är Sara här och jag har visat henne Ålands stora snackisar Havtorn, där vi åt och sen den nya gallerian vi gick igenom på 1½ minut. Åland är ju litet, så man måste väl böra smått kanske.. Jag har också visat henne kändishuset (barbros hus på klinten, känt från halv 8 hos mig ju ;) ) och så har Sara fått handla på kantarellen och även sett s market + varit med mig till stallet. Gårdags kvällen med tapas var jätte trevligt, få lite Barcelona känsla. Vi lagade goda räkor i chilimarinad bland annat och lite sangria såklart.

Nu däremot är jag sjuk, riktigt sjuk. Så sjuk att jag har ansträngt iväg min sjuka kropp för att få ett sjukintyg, jag vågar inte anstränga mig ute på sjön i morgon för mardrömmen vore att vara sjuk första dagen på nya jobbet, det är bara absolut förbjudet och får ej hända så nu tänker jag flytta in tvn i sovrummet och bo där tills det är nytt år.. fast hoppas ändå jag skulle orka komma och äta middag och vara med en liten stund på nyårs afton.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0