Gracia

Ahora estoy en casa otra vez.
Fui a Garacia y de camino a casa me tomé un Chai Latte.
Ahora tengo una siesta.

Säkert helt fel men!

Nu är jag hemma igen
Jag gick till gracia och drack en chai latte
Nu ska jag ta siesta.

Min klass nu är bara italienare och mig! Italiernare har jätte lätt för spanska ju, de kan typ allt redan, alla små lätta saker som inte alls är självklart för mig. Så jag sitter mest där och inte fattar någonting för dom kan heller inte engelska så är ju omlöjligt att jobba ihop, saknar min gamla klass. Hoppas jag har en bättre klass nästa vecka för just nu känns det meningslöst att ens gå dit. Hur som helst så kan jag prata enkla konversationer, göra mig förstådd, prata om mig själv, fråga saker, jag klarar mig bra på den spanska jag lärt mig och det handlar mest nu om att böja all verb rätt för att inte låta som värsta invandraren men jag är liksom rätt nöjd med det jag lyckats lära mig på tre månader bara. Det är svårare att prata själv men när jag lyssnar på en spansktalande som pratar långsamt förstår jag nog en 70-80% av allt och resten kan man lista ut själv. Många ord som saknas man inte kan, det är väl det som tar tid..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0