Första ridtur på 3 mån.

Phuu! Dagen började med att favorit moster var hit och hjälpte mig få upp och ner lite lampor och sätta en ljusslinga på balkongen. Åkte sen och Hämtade Jenny och vi fikade på hemlig ort för att sedan åka och sola solarium :) Skickade hem henne och tog Cilla med mig för att åka iväg till Cyril för att skynda sig upp på hästryggen innan mörktret faller på årets mörkaste dag som är idag. Var nog min bästa ridtur någonsin för jag var så närvande!

Jag gjorde exakt samma sak denna dag för ett år sen men det var skillnad. Jag grät på väg till stallet, ifrån stallet i boxen, på hästryggen, överallt. Min kropp rörde sig fysiskt framåt men jag var utslagen och död inombords och den som aldrig känt så kan inte förstå hur ont ett brustet hjärta och förhållande kan göra pga omständigheter, egna förutsättningar och situationen i sig. Fortsatte rida Cyril till sommaren och han var min fasta punkt i livet ett bra tag.

Meen nu idag, efter tidens gång och tre super härliga månader i Barcelona var jag tillbaks uppe på den bekanta hästryggen och jag var där! jag var så jävla mycket där. Jag kände varje steg han tog, varje rörelse. Ibland blundade jag och kände bara den starka hästkraften under mig för att sen öppna ögonen och se stora vackra landskap så man ryggar till och undrar är jag vaken? Mina tankar var bara koncentrerade på hästen, Cilla och mig själv. Efteråt körde jag hem och steg in i min nya lägenhet jag trivs så otroligt bra i och har bara accepterat och köpt att Life goes fucking on with out you...after all.. Nu är det julbak hos Linn!



Så kul att se Cilla så glad!






Kommentarer
Postat av: Sara

peppande inlägg!:)

och Cilla måste vara världens lyckligaste hund som får göra såna där grejjer!

2011-12-20 @ 19:22:50
Postat av: J

Jaa klart hon är, hon får sån lång motion och får springa fritt så mycket och hon tycker om hästar, de roligaste hon vet är nog att komma med ut och rida, efter att simma kanske :)

2011-12-20 @ 19:28:03
Postat av: sofia

Härligt <3

2011-12-21 @ 10:59:28
URL: http://ofis.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0