break my fall

Jag hade en jätte fin eftermiddag och kände mig glad. Tills jag hade ett telefonsamtal med en i min närhet som bara verkar vilja det värsta för mig, är så ledsen och den glädje jag kände inombords raserade han på två sekunder. Allt känns nu meningslöst, jag klarar inte av den kalla kyla som blir öst över mig.

Men.. ska försöka berätta hur det var innan. Jag väntade tills skymning och begav mig då ut på promenad i hamnen längst vattnet och bland palmerna. Glömde kameran och svårt att beskriva hur otroligt vacker himlen var ikväll. Helt lila och rosa och vattnet blänkte så klart. Kände att jag inte vill vara på någon annan plats än denna. Sen vandrade jag vidare in på stans alla små gränder och gator som är så fint jul uppbelysta nu. Gick i massa små affärer osv.

Såg en lockande ingång och klev in i vad som visade sig vara en enorm kyrka, plötsligt väller det ut massor med nunnor och väluppstylade katolska präster. Visste inte vart jag skulle ta vägen då och kände jag måsta stanna helt enkelt, fick något vatten duttat i min panna och sen började massa sång. Alla tände ljus och plötsligt var jag också inne i sakristian och köpte ett ljus jag sen tände. Det är så man firar lucia här? De har ju ingen lucia här..
Det var väldigt fridfullt att befinna sig där inne hur som helst och det var en jätte vacker kyrka. Nunnorna gav ett sånt lugn efter sig.

Gick sedan då det kändes läge att smita ut och kom ut på en proppfull gata. Ångrade jag inte stanande i kyrkan.
Nu är jag hemma och hade tänkt gå med dom andra till CDLC men den lusten finns ju inte kvar mer :(

Tänkte också på er vänner en massa, har saknar er så mycket här. Eftersom jag jobbar och är borta nyår tänkte jag att jag vill bjuda er på en "im back" middag. Spansk julmiddag med tapas och, glögg och sangria med julfeeling. Tänkte skapa event på facebook men Linn har ju inte det (grr..) så skriver här istället. Vem vill komma och när har ni passligt? Bara en middag alltså, ingen fest, kan va vilken dag som helst. Nu mellan 18 och innan 30e helst. Vem vill komma? alla som känner de vill äta tapas med mig och suktar efter min sangria är välkommna :)

Kommentarer
Postat av: jenny

Från och med 19:e passar det för mig! mellandagarna 27, 28, 29 kan jag ej eftersom jag är i sverige o jobbar då.

2011-12-13 @ 21:28:49
Postat av: j

kanske 21 då?

2011-12-13 @ 21:50:43
Postat av: ofis

Jag kommer spelar inte så stor roll för mig vilken dag det blir :)

2011-12-13 @ 22:07:18
URL: http://ofis.myshowoom.se
Postat av: jenny

21 blir bra!

2011-12-13 @ 22:15:34
Postat av: Linn

Jag kan vilken dag som! Har jullov nu :)



Funderar på att baka den 20. Passar i alla fall med mitt och Sandras schema.

2011-12-14 @ 11:56:13
Postat av: S

23?



Kör på den 21 annars.. men som sagt måste jag dra vid 20-tiden för skall på jobb då.

2011-12-17 @ 03:11:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0