blää

Den här dagen har bara gått på skit ;( Tur dagarna i Spanien är långa.. Lekionen bara full med italienare som vanligt..(så man har svårt att hänga med) Sen skulle jag åka till Tibiado äntligen, dit jag var på väg med mina vänner då dom var hit men var åt helt fel håll. Åkte buss långt upp i berget och när jag väl kom dit var det stängt!! fick snällt åka tillbaka. Jaha men jag kan gå in på Wok och äta lite god wok då istället tänkte jag men så valde jag en ny sås så det blev inte alls lika gott som vanligt! man ska inte välja bort sin favorit, aldrig någonsin... Gick ledset hemåt då jag såg att det just började en bio på 3D bion här brevid "måste bara slänga woken" tänkte jag och såg en sopkorg på andra sidan gatan, sprang fort över utan att tänka och var en sekund ifrån döden antar jag, aldrig blivit så nära på att bli överkörd!! men det blev jag uppenbarligen inte.

Chokad stod jag sen där och började gå hem då två stora poliser kommer springandes efter mig. Som hade sett "olyckan" och vill jag ska visa mitt pass. VEM går med passet på sig dagligen?? Det är man ju rädd om och lämnar hemma då man inte ska flyga. Jag hade för ovanlighetenskull mitt körkort med mig så jag visa det och dom var nöjda. Vad hade hänt om jag inte haft något id alls då? och vad trodde dom jag var egentligen.. Vet inte om jag borde hålla mig inne resten av kvällen, ser ju inte ut att gå åt rätt håll den här dagen. Köpte sen en stor väska för 9€ bara där jag tänkte mina resterade kläder och saker skulle få plats för min resväska är redan proppfull. Men nu är den nya också full! fan jag borde tagit en större ändå.. Det är dom där förbannade billiga stora tofflorna jag köpt i julklappar på primark som är boven i väskan!! suck, vet inte hur jag ska göra nu, får klä på mig i 10 lager kläder då jag åker bara.. Jag kommer mellanlanda i Prag igen och den här gången är det inte 20 minuter utan fem timmar!! men har väl ingen rätt att klaga efter Saras 8 timmars väntan på flygplatsen i Barcelona då hon skulle hem. Jag får väl slå mig ner och dricka tjeckisk öl. Har för mig den är god?

En bra sak idag har i alla fall hänt, jag har köpt en tidning det är alltid kul att köpa tidning här för man får så mycket mer för pengarna än bara en tidning. Nu fick jag med en duschkräm från ett spansk märke som är svindyrt + en spansk agenda från Escada. Det är kanske bra jag använder en spansk 2012 så jag håller spanskan lite uppdaterad. (Ja jag kan läsa tidningen, en del iaf..)



Här har jag mitt egna hår, det har blivit ganska långt. Jag har bara en extension i som är mitt egna hårets längd bara för att få det lite tjockare.




Kommentarer
Postat av: kiko

när du packar stoppa grejor i alla dina stövlar o skor

2011-12-12 @ 17:20:59
Postat av: Jenna

oj vilket bra tips, ska jag göra

2011-12-12 @ 18:03:36
Postat av: Sara

9 timmar fick jag vänta till och med!! fyfan när jag tänker på det förstår jag inte att jag lyckades fördriva tiden utan att ens göra något... blev knäpp av att inte prata med nån minns jag... och var för trött för att orka läsa. nä usch, det var hemskt! hade ju kunnat stanna kvar med dig de där timmarna...



tror du lyckas få tiden att gå iaf :) tänk att en resa från thailand tar 12 tim totalt och då får man inte lyxen att kunna gå runt som man kan på en flygplats.



hoppas det går bra med packningen!

2011-12-12 @ 19:37:11
Postat av: Sara

och förresten vad läskigt med poliserna! :S

2011-12-12 @ 19:37:52
Postat av: therese

om du kan läsa den där tidningen måste du ju ha kommit rätt långt med spanskan! you go grrrrrl! puss

2011-12-12 @ 20:37:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0