Dreams come true..


My dream dooooooooo..


Det enda jag vet om mitt liv där borta i den förtrollande charmigt vackra staden är att jag kommer gå i skolan 8.30-13.00 och ledig på helger. Alltså mycket fritid och jag hoppas under dessa tre månader jag kommer få något besök! vem skulle inte vilja besöka mig där jag befinner mig!? kolla just ryanair min flygbiljet går på 300 kronor enkel resa alltså 600 kronor tur och retur och vill jag flyga från arlanda blir det 1500 inte så farligt det heller. Jag vet att skolan ligger 10 minuters gångväg ifrån La Rambla och ungefär samma till stranden. Jag tror jag kommer va nervös som en galen ledsen höna på planet på väg ner..
När jag får lägga mig på stranden kommer jag nog finna ro igen...
Vad kan gå fel? att jag får en arg rumskompis? att jag glömmer något superviktigt hemma? att jag är för dum i huvudet att lära mig språket? Jag kommer sakna Cilla så tårar kommer rinna det vet jag.. och jag kommer oroa mig för henne och jag vet än inte hur det ens löser sig :( men det är väl bara en del av livet att oroa sig. Som när man har egna barn och de flyger och far runt om i världen, då lär man oroa sig.. Bara jag vet hon får va hos någon som tar bra hand om henne! På Åland är nog bäst.
Sitter fortfarande här med barnen, den här dagen har känts som två veckor och jag vet precis varför. För det är ruggväder och man sitter inne och jag har inte suttit inne många minuter denna sommar! Jag har aldrig tillbringat så mycket tid som på sjön som denna sommar, stranden och i solen, aldrig haft så mycket lediga perfekta sommardagar i solen och nu ska man vänja sig vid att sitta inne och glo? blir ju knäpp, hur klarar ni andra bara av tanken på en höst jacka, vinterskor, slakssnö!! jag orkar inte.. vafan har jag rätt att klaga för? Jag flyr ju snart fältet!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0